fredag 15 april 2022

Vi har varit på bio (och det var verkligen inte igår man var det sist...)

 Om det inte var igår man var på bio sist, när var det då? Jo, det var 2 1/2 år sen sist.

Nu har vi varit och sett Fantastic Beasts 3, the Secrets of Dumbledore.



I betyg ger Markus den 7 av 10 valfusk. 

Sven ger den 8 av 10 "guldbambi"

Ja, eller Qilin som den kallas. Ett väldigt vist magiskt djur som ser om människor är goda eller inte. Än så länge vimlar det inte av bilder på nätet, därför denna lilla, pixlade bild.


Mitt betyg blir ? av 10 effektiva stämplar.

Jag kan inte betygsätta saker som har med "Harry Potter-världen" att göra, är alldeles för känslomässigt involverad.

Stämpeln fanns i alla fall hos denne man, en fångvaktare i Erkstag, ett tyskt fängelse som verkar mindre trevligt.

Vad jag kan betygsätta är bioupplevelsen. Den får 10. Vi såg filmen i en Imax-salong. Man hade en bredare fåtölj med en egen bricka. Man kunde luta sig bakåt och fälla upp ett fotstöd. Det var en stor, välvd bioduk. Ljudet var högt som tusan, men kom från olika håll och med en bas som vibrerade i stolen. Innan filmen var det reklam för några actionfyllda filmer och jag, som normalt inte är så intresserad av action, kände att jag kunde gå och se dem för: vilken upplevelse!

Här har vi bröderna Dumbledore. Aberforth var en av mina favoriter i filmen, för jag gillar skådespelaren.

Här har vi en annan favorit: Credence Bareborn (eller Aurelius Dumbledore) All likhet med Severus Snape måste vara en slump. Jag kan inte tänka mig att Snape försökte efterlikna en sen länge död släkting till Albus.

Och här är ett favoritcitat från filmen (om jag nu minns det rätt):

Credence: Did you ever think of me?

Aberforth: Always!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar