fredag 3 juni 2022

Gul-gröna sy-planer

 Det finns alltid för lite tid för att sy, men jag har många planer. I det närmaste ska det bli några klänningar i gult och grönt.


Först ut är en klänning i ett linnetyg från japanska Nani Iro. Jag hoppas kunna börja på den idag. Det är ett nytt mönster, så även om den inte ska sitta åt någonstans måste jag göra ett provplagg för att kolla att den inte är för trång över ryggen.

Sen blir det denna klänning i engelsk brodyr, men innan jag syr den tänkte jag göra nästa:

Den engelska brodyren är lite genomskinlig, så jag tänker sy en underklänning i detta tunna tyg i cupro (en slags viskos) som känns som siden.

Sen ska jag sy en limegön linneklänning. Det är ett nytt mönster, men jag har sytt flera andra klänningar från Tessuti och varit väldigt nöjd med dem. Det är intressant att det kan vara sån skillnad på olika mönster fast man tycker att de ser nästan likadana ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar