söndag 12 juni 2022

En klänning med puffärmar

 Nu har jag sytt den första av mina gulgröna klänningar. En "Wanda" från "Fibre Mood". 


Tyget är ett fint, japanskt linne. Jag har tidigare sytt en klänning i samma tyg fast i rött, så jag visste hur bra kvalitet det var och det här var precis den färgen jag var sugen på. Ovan syns snörningsdetaljen. Jag valde knapphål istället för öljetter. Öljetter är i och för sig coolt, men jag var lite orolig att de skulle skava (och så hade jag inga passande hemma).


Alltså, dessa ärmar! Det var 40 år sen man sist kunde komma undan med att gå klädd så här och jag antar att man om några år kommer att undra hur man kunde gå runt med så stora ärmar. Jag gillar verkligen det aktuella modet med vida klänningar, volanger och rysch och då stora ärmar. Jag hoppas det håller i sig ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar