söndag 21 augusti 2022

En ny puff och två gamla

 En puff är ett bra sätt att göra sig av med tygrester och andra textilier man helst vill slänga. Jag har nyligen gjort en ny och det verkar inte heller som jag har bloggat om den jag gjorde innan dess.
Här är den som nu är full. Den står i syrummet på det som tidigare varit platsen för puffen som håller på att fyllas, men nu vill jag ha kvar den här.

Den är sydd i olika tygrester av "Liberty Cotton Lawn".

Den nya puffen är sydd av tyger i lin, siden och möbelsammet som man kan känna igen från kjolar, klänningar och kuddar. Sömnaden sammanföll med att jag städade bland mina tygrester och hittade en hel del som inte var värt att spara. Därför är det redan ganska full.

Här bor den första puffen nu. Den är fotpall vid Svens skrivbord, men just nu ser den lite undanskuffad ut?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar