söndag 1 januari 2023

En tillbakablick på förra årets musiklyssnande

 En tillbakablick gör jag ändå, eller inte jag utan Spotify. Och det är vad jag lyssnat på under året. Det är samma som vanligt, men ändå nytt.


När det gäller musik är jag tydligen en äventyrare. Nja, det mesta låter likadant även om jag lyssnar på många nya låtar.


Här på sammanfattningen kan men se årets favoritgenrer. Som vanligt har jag ingen aning om vilka av låtarna jag lyssnat på som räknas som house, electrohouse eller progressiv house??

Den låt jag lyssnat på mest är inte heller någon som jag skulle nämna om någon frågade om min favoritlåt, men det blir bra bas i köket!

På fråga om favoritlåt hade jag nog istället valt någon från någon av mina toppartister. Den listan känns rimlig. Som ni ser har det seglat upp en gammal favorit på förstaplatsen. Jag har återupptäckt Erasure. De har gjort så mycket bra! Här är en av deras bästa:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar