lördag 15 juni 2024

Old Spitalfields Market, Liberty och Six

På väg till Old Spitalfields market hittade vi, inte en police box, men en police telephone. Jag vet inte om den också är dimensionellt transcendental. 

Runt marknaden fanns en massa elefanter, närmare bestämt en stor och 20 små. De små är föräldralösa, så jag antar att den stora är deras fostermor som här bara har satt sig ner i frustration över att alla ungar har sprungit iväg i området.


På marknaden fanns det vanliga krafset. Det fanns en del fina smycken men jag hade inte riktigt lusten att köpa några nya smycken. Det fanns en hel del matställen och foodtrucks och vi åt lunch från en asiatisk sådan. 

Lite senare begav sig jag och Markus till Liberty. Där var smockfullt med folk på parfymavdelningen på bottenplan men betydligt lugnare på tygavdelningen några våningar upp.


Jag köpte två nya tyger. Här är de:

På kvällen såg vi Six, the Musical. Den handlar om Henry VIII's fruar som försöker sjunga sig fram till vem som det är mest synd om men sen bestämmer sig för att det inte går att tävla i olycka. Tidigare kvällar satt vi på parkett, nu hade vi platser i "upper circle", så högt upp man kan komma på teatern.
Det här är en mindre teater med en liten scen och det var mer som en konsert än en musikal, ingen rekvisita, inga scenbyten, mest bara sång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar