fredag 26 maj 2017

Gött läge

Isak hade hittat ett nytt utflyktsmål: Ett vindskydd på Geteryggen som kallas "Gött läge". Igår gick vi dit. Det är inte så långt från oss. Vi cyklade en liten bit och gick sista biten. Där uppe är det!



Vi klättrade upp och satte oss på själva taket för att få så bra utsikt som möjligt. Jag mesade mig lite och ville inte klättra upp. Jag hade glömt att jag är ganska stark och faktiskt kan häva mig upp med armarna vid behov. Sen tycker jag faktiskt att det inte var helt avslappnande att sitta däruppe. Det är väl inte så högt, men det blåste en hel del och kändes lite läskigt.



Det låter sig inte fångas med en mobilkamera, men härifrån ser man mycket av Göteborg: Örgryte nya kyrka, Liseberg, Läppstiftet, Masthuggskyrkan och Älvsborgsbron bland annat.


Sen tog vi en promenad på Geteryggen för att se om vi kunde se vårt eget hus här uppifrån. Det kunde vi nästan!
Kargt bergslandskap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar