onsdag 27 juni 2018

Dags att resa vidare

Denna dag packade vi ihop oss för att resa till ett nytt hem på Vancouver Island. Vi åkte till Tsawwassen en bit utanför Vancouver för att ta färjan över till ön. Färjan tar ungefär 1 1/2 timme och var lite som att ta färjan till Danmark. Vi ställde bilen på bildäck och gick upp för att äta lunchbuffé. Det kändes hemtamt. Ingen sill visserligen, men en hel på dessertbordet. När vi åt satt vi i fören och hade fin utsikt.
Färjorna möts på halva vägen. I sundet svänger man och där tutar båtarna så att man ska veta att de kommer.
 Vi tog en avstickare till Victoria innan vi åkte till vårt boende, som låg en bit utanför.

På eftermiddagen kom vi äntligen fram. Det gick lätt att hitta ända tills vi var framme. Då fanns det 3 grindar med samma nummer. Jag var trött och framförallt extremt kissnödig, så något tålamod eller någon förmåga att leta efter något fanns inte. Vi åkte in genom en grind och höll utkik efter ett kodlås där vi kunde prova koden vi fått. Jag ser ett kodlås, rusar fram och trycker och dörren går upp. Jaa! Jag går in, det ser inte alls ut som på bilderna och det är väldigt stökigt. Överallt är det enorma högar med saker, mest med kläder verkar det som. Jag ser ett stökigt rum med en obäddad säng. Jag känner hur modet sjunker. Var har vi hamnat? Ska vi bo här eller har jag kommit fel? Jag ropar "hello". Inget svar. Jag går på toa fast jag inte kan låsa den. Sen går jag ut och ser att det finns en till dörr bredvid som också har kodlås. Och där var det ju! Jag hade råkat gå in till våra hyresvärdar med samma kod och på köpet fått en intressant inblick i hur de hade det. Uppe hos oss på våningen över var det också en del saker, men på ett mysigt och välstädat sommarstugesätt. Så det var mysigt där inne och än mer imponerande var utsikten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar