tisdag 26 juni 2018

Sista dagen i Vancouver

På vår sista dag i Vancouver åkte vi till Capilano suspension bridge. Vi såg till att vara där tidigt, strax efter åtta på morgonen och det var bra! Vi hade bron nästan för oss själva. Bara en stund senare fick man stå i kö för att komma ut på bron.





Det fanns annat där också. De hade en "treewalk" som var mycket stadigare och betydligt mindre läskig än den vi gick häromdagen.

De har också en "Cliffwalk"
Här syns "Cliffwalken" i fjärran.


Alla dessa höghöjdsvandringar kändes nästan för säkra på grund av det oerhört gedigna bygget. Antagligen överdimensionerat då de har så himla stora träd överallt.
Brittish Columbia har ju tempererad regnskog och det var så mossigt och vackert överallt. Det lät sig inte riktigt fångas på bild, men här är ändå några bilder:

På vägen hem släpptes jag av en bit ifrån för att jag ville gå in på Lululemon, en affär som säljer yogakläder. Att prova kläder var också en upplevelse. Det kommer fram en expedit till en när man går runt och tittar som tar hand om de kläder man hittills plockat åt sig. Hon frågar vad man heter och sen förbereder hon en provhytt genom att skriva ens namn på utsidan och så väntar den på en när man är redo för provning.
I närheten fanns också ett glasställe som skulle vara bra, så jag passade på att köpa lite glass också. Jag valde blåbär med balsamico och earl Grey-glass. Den var god!!! Vi hade ätit annan helt okej glas efter hängbrovandringen, men när jag åt den här glassen tänkte jag: Javisstja, det är så här riktig glass smakar.

På kvällen gav vi oss ut på en paddeltur i Vancouvers hamn. Jag var helnöjd med att två av oss skulle sitta i en dubbelkajak. Då kunde jag bara paddla och behövde inte försöka manövrera och kanske klanta till det på något pinsamt sätt. Vi såg sjöfåglar och några sälar. Efter ett tag blev vi anfallna av pirater. Det kom ett piratskepp fullt av skrattande sjörövare som cirklade runt oss och sköt mot oss med sina (vatten-)kanoner. Vi hade fått läsa igenom och skriva under ett långt dokument om att vi var medvetna om vilka faror en paddeltur kan innebära, men där fanns inget om pirater. Upprörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar