måndag 17 augusti 2020

Vattenaktiviteter i Kalmar

Vi inledde dagen med ett dopp i Östersjön med den här utsikten.


Vid badet fanns den här "turistbyrån" som Nelly tyckte var rolig:

Efter frukost och utcheckning var det dags för en paddeltur. Här trodde vi att vi skulle ha lite dötid, men inte!
Vi paddlade runt slottet och fick åka igenom ett par låga broar.




Det var ganska mycket sjögräs och alger i vattnet. Om det var normala mängder vet jag inte.

Men här ser vi definitivt ett fall av algblomning!

Efter paddelturen fick vi stressa iväg för att också hinna med ett par glasbruk på vägen hem. Jag fick köpt ett till champagneglas på Skruf. Jag köpte ett med rosa for förra året som alla varit avundsjuka på, så nu har jag ett liknande men lite sämre, med vit fot, som jag kan låna ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar