fredag 5 juni 2020

En av många nya klänningar

Jag har varit så inspirerad den senaste månaden och sytt flera nya klänningar. Jag fick så många idéer av flera snygga klänningar jag såg på nätet som jag kom på att jag ville sy. Och jag hade en del tyger i min samling som jag plötsligt visste vad jag skulle göra med. Någon plan för dem kanske det fanns från början. Extra roligt då att komma på något helt annat!
Här har vi en "Roscoe dress" som jag har ändrat lite genom att korta ärmarna. Tyget är ett bomullstyg från Liberty, lila med små blommor.
Det var inga krångligheter med att sy klänningen. Som ni ser var det inte så petigt med passformen. Den känns ovant vid, men jag tänker att det ska vara så. Den är ju som ett nattlinne, men den här typen av klänningar är trevligt nog inne nu. Det känns som om syvärlden var före klädaffärerna med denna trend.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar