lördag 9 mars 2024

Förmiddag i London med brunch och shopping

 Lördagen inledde vi med brunch på Victoria House Coffee & Food. 


Brunchen här var faktiskt märkvärdigare än den såg ut. Det är pocherade ägg på rostat rågbröd med rökt lax och en hollandaise som smakade jättemycket creme fraiche. Jag älskar creme fraiche, det är något av det godaste jag vet.

Till efterrätt delade vi på en portion blåbärspannkakor, också gott! När vi nu var i England och allt passade jag också på att ta mjölk i teet. Det passade bra.

Sen var det dags för lite shopping. Jag hade tänkt mig att gå till alla möjliga affärer, men hann bara med en (1).


Jaja, den blev i alla fall ordentligt gjord. Jag gick till Liberty och kollade på tyger. Jag har inte varit på Liberty sen jag började sy, så det var en upplevelse.  Nelly stack iväg till Beyond Retro en sväng, men hon hade mognat ifrån deras stil. 

Jag köpte de här tygerna:


Mannen är Karel Martens, en grafisk designer som designat tyget som ser ut som det är designat av en grafisk designer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar