fredag 8 mars 2024

Weekend i London

Det var inte igår jag var i London sist (utan nästan 10 år sen). I helgen var jag och Nelly där (jag skriver lite efter, men ger datum utefter när det faktisk hände).

Dagen började 4.30 när det var dags att kliva upp för att ta sig till flygplatsen. Då vi inte hade väskor att checka in tänkte jag att det räckte att komma till flygplatsen 1 1/2 timme innan. Det gjorde det, men det var precis. Vi behövde nämligen ändå stå i incheckningskön eftersom vi, av okänd anledning, inte fick checka in online. Vi kom på planet sist av alla. 

Vid halv elva var vi framme vid Paddington Station.
Vi tog en liten promenad till La Maritxu, ett ställe som säljer baskisk cheesecake. Sen tog vi med bitarna och vårt te och kaffe till Hyde Park i närheten och satte oss på en bänk den här ganska varma och soliga vårdagen. 

Cheesecaken var väldigt god, syrlig och krämig och inte alls grynig.

 

Våren hade kommit längre än här. Kolla på alla dessa påskliljor.
Och på den fina magnolian. De är sällan jag ser en magnolia som är finare än vår, men den här är helt klart en konkurrent.




Trots att cheesecaken lagt sig fint i magen kände vi ändå att det var bra med lunch en timme senare.Vi åt fish&Chips på Harrods, vilket jag inte kan rekommendera. Det var dyrt och smakade inte dåligt, men jag tror att en pub någonstans hade gjort det bättre. Vi fick lära oss att om man är flott ska man tydligen slå in citronen i en liten duk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar